Lite snabbskrivning innan efterrättslagandet

Passar på att sätta mig ner en stund nu när Vilgot och M är och hälsar på morfar. Ikväll ska vi få besök utav några kompisar så jag ska snart börja med efterrätten. Blir en sorts pepparkaksglass, hoppas på att det blir gott. Till middag ska vi bjuda på fläskfilé med ris. Det är gott och lättsamt att göra.

Nu har vi nyss varit ute på promenad hela familjen. Vädret är riktigt skönt och det biter lite i kinderna. Alldeles perfekt för långpromenad tycker jag. Vilgot sover så gott i vagnen om det är lungt och tyst runt omkring honom. När vi är på stan är det alldeles för mycket spännande att kolla på och lyssna till så då ligger han med uppspärrade ögon och tittar runt hela tiden. Tycker att det har varit jobbigt att vara ute i julruschen med honom. Stackarn, det måste bli så mycket intryck för honom. Han blir alldeles övertrött också och kämpar verkligen emot för att han inte ska somna. Nästa gång vi åker iväg för att handla ska vi skaffa barnvakt. Det blir lugnast både för mig och M och för Vilgot.

Nej nu ska jag börja med efterrätten. Har massor att göra innan våra vänner kommer. Måste slå in lite julklappar också för imorgon ska vi fira jul hos min svägerska med familj. För oss blir det julafton två dagar i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0