Äntligen något gjort

Idag har jag fått iväg tackkorten till de som har uppvaktat Vilgot i samband med att han föddes och även inbjudningarna till dopet har postats. Det var på tiden och äntligen är det gjort. En sak att pricka av på listan med saker som MÅSTE göras. Måstena är många nu men det är ju inget som är negativt tack å lov. Idag är det dessutom en bättre dag än i går. Tog mig ut i det kalla vädret medans det fortfarande var ljust. Var ute och promenerade ca. 45 minuter och det kändes tillräckligt för det bet ordentligt i kinderna. Undra om det finns någon gräns för när man inte bör ta ut sin bebis. Någon köldgräns alltså.  Än så länge är det ingen fara i alla fall. Det verkar vara så mysigt att ligga nerbäddad i vagnen. Skyddad från allt utanför. Dessutom är det ju bra för både Vilgot och mig att få frisk luft.

Åhh, vad jag längtar till jul nu. Vill pyssla och få julfint i vårt nya hem. I år blir det första gången som vi har julgran. Blir nog till att köpa lite julgransprydnader för jag tror inte att vi har så mycket av det. Har inte mycket julsaker alls faktiskt. Nästa vecka ska vi ta en sväng och handla lite gardiner m.m. Får mycket inspiration från alla bloggar jag läser. Smakfullt inredda hem finns det gott om i vårt land. Gillar verkligen att kolla på andras hem och drömma om att jag själv ska få det så fint någon dag...

Nä nu ska jag göra några äggmackor och te

Kommentarer
Postat av: Milla

Hej hej. I dag har vi haft lite kallare här hemma men inte som ni.. Sol iaf och skön promenad. I dag har vi handlat en rolig babygunga till Isak som han älskar att sitta i.. Apropå kylan så tror jag de säger -20 men jag vet inte om det är sant. Kram kram..

2007-11-28 @ 20:29:06
Postat av: Lina

Kändes riktigt kallt idag faktiskt men det blåste inget iaf. Solen såg vi inte något av. Annars kan vinterdagar med sol vara riktigt härliga.

Roligt med en babygunga. Vi ska köpa lite mer leksaker åt Vilgot. Han har verkligen börjat uppskatta det nu.

2007-11-28 @ 21:23:54
URL: http://alsklingsvilgot.blogg.se
Postat av: Cicci

ja, visst känns det som om man vill börja julpynta och bara mysa. Det bara kliar i fingrarna, men det känns som man vill städa lite innan också...eller vill och vill...ibland skulle man vilja ha städhjälp för det är såå tråkigt med städning.
Vi var ute och gick igår, men det var väldigt trögt att dra vagnen i snön. Det märks att man drar omkring på två små knattar nu:=)

2007-11-30 @ 20:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0