Helgen som varit

Så  var ännu en helg över. Nåja, nästan i alla fall. Än så länge är halva söndagen kvar. Tiden går i alla fall fort. Fredagen spenderades hos mina föäldrar som hade middag för att fira att Vilgot kommit till världen. Mina syskon och Mickes föräldrar var också där. Det blev en trevlig kväll med ett härlig gäng. Vilgot stod i centrum som vanligt. På lördagen fixade Micke och pappa stupröret på huset vi ska flytta in i. Skönt att det nu är avklarat. Tyvärr har det ju blivit en liten fuktskada i källaren pga att de förra ägarna inte satt dit något stuprör. Nu kommer vi måsta börja med att riva ut ett golv i bottenvåningen och låta det torka upp ordentligen där innan vi gör något men det kommer bli bra. Vad vi längtar efter att få flytta in. Det är mycket inredningsprat här hemma nu och vi har redan köpt tapeter till ett rum. Hittade några vi tyckte var fina så då slog vi till. Dumt att vänta för det är nog svårt att hitta något som båda gillar i djungeln av tapeter.


image16

Vår kåk från baksidan


Gårdagen (lördag) blev en slapp dag med middag hemma hos mina föräldrar. Vilgot hade en tröttdag och sov nästan hela tiden. Det är lite i perioder det där tycker jag. Vissa dagar är han vaken nästan hela tiden och sen kan det komma dagar då han nästan bara sover.

                               
   En trött Vilgot hos mormor

 Vilgot med pappa

    Jag och min syster med Vilgot så klart

Vi har haft lite funderingar kring dop. Har tänkt hit och dit hur vi vill göra. Mestadelen har det lutat åt dit, alltså att det ska bli dop. Nu är det bestämt. I mellandagarna blir det av. Datum är inte satt men efter att ha pratat med min kompis som är präst känns det rätt att Vilgot ska döpas. Extra kul är det ju att en barndomskompis till mig ska hålla i dopet. Nu ska vi bestämma vilket datum det ska bli och sen är det bara att börja planera.


image23

Vår gladskit blir firad


Nu är det middagsdags. Ska prova en ny kycklinggryta idag.

Kommentarer
Postat av: Milla

UNDERBART HUS!!!!! Om vi kommer till Sundsvall från landet nästa år så kommer vi på besök ;-) Fin han är Vilgot. Och ja, de är stora killar nu!! Kram

2007-11-05 @ 17:13:10
Postat av: Anonym

hehe, ja de växer verkligen. Ska och väga Vilgot i morgon och det ska bli spännande att se hur mycket han gått upp den här gången. Var ju två veckor sedan sist nu.

Vist är det fint :-) Längtar så efter att flytta in. Ni är så välkommna att hälsa på!! Vore jätte trevligt!! :-)

2007-11-05 @ 18:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0