Förberedelser

Idag har vi storhandlar, verkligen på tiden. Kylskåp, skafferi och till och med frysen har gapat tomma de senaste veckorna. Både jag och M har haft liten (ingen) lust att laga mat så det har blivit korv varenda dag den senaste tiden. Önskar att jag var lika noga och skötsam med min egen mat som vi är med Vilgots men inte då. Igår t ex övningsbakade jag kakor inför Mickes fest på lördag. Har satt i mig största delen av kakorna redan. Varken nyttigt eller mättande men fasligt gott. Delar gärna med mig av receptet men det får bli en annan dag.


Ja till helgen blir det fest här och eftersom vi inte hade någon mat hemma var det ju verkligen på tiden att vi handlade. Nu är kyl, frys och skafferi proppfulla med mat så allt är som det ska vara. I morgon ska vi börja förbereda allting så inte allt behöver göras på lördagen. På lördag ska M och min pappa cykla broarna runt i Kramfors men jag och Vilgot blir hemma och tar det lugnt. Dessutom måste vi ju göra konstverk... skriver mer om det senare.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Koftan har ännu inte kommit men jag kommer med rapport om hur den sitter så fort jag får den :)



Vad kul med fest, fyller han år? Kakreceptet tar jag gärna del av sen. Blir nyfiken på vad det är för konstverk du ska göra...:)



Trevlig helg på er!

2008-08-15 @ 09:53:10
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Sandra

Fick min beställning idag, koftan var bra i strl, sitter bra och är skön, ganska tunn. Hoppas att ni får det trevligt på festen och grattis till M.

2008-08-15 @ 21:16:21
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0