Smakportion nr 1

Igår var det en stor dag för oss. Det var nämligen första dagen Vilgot provade att äta något annat än bröstmjölk. Helammar ju fortfarande men känner att det börjar bli lite nu.  Känns som jag sitter och ammar hela kvällarna ibland. M och jag bestämde oss i alla fall att vi skulle prova ge lite gröt bara som introduktion. Det är ju bra att han vänjer sig vid olika smaker. Att mata Vilgot för första gången kändes spännande, vi undrade ju givetvis hur han skulle reagera. Först tror jag inte att han fattade att han hade något i munnen för han rörde inte en min, efter ett tag började han dock protestera och ville inte ha mer, grimaserade lite och såg inte alls nöjd ut. Lite smakat blev det ju och nu ska vi kämpa vidare. Funderar på om det kanske är bättre att börja med potatispuré blandat med bröstmjölk och lite olja. Kanske vi provar det den kommande veckan i stället.



Känns lite sorgligt att ammningsperioden snart är över. Kommer sakna det. Han har blivit så stor vår lilla pojke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0