sprutor och vägning

Idag var det dags för de första sprutorna för Vilgot. Han är så duktig vår lille kille. Sa inte ett pip när han fick sprutan. Får se hur han reagerar senare under dagen. Nu är han glad och jag hör hur han och M busar. Hoppas han inte får feber senare. Vi har i alla fall förberett och köpt alvedon om han skulle bli dålig.

Vägde och mätte Vilgot också och nu väger han, som jag trodde, över 7000 g. 7230 för att vara mer exakt, 66 cm lång är han så han är en stor kille. Han äter bara fyra gånger per dygn också så det verkar som jag har grädde i brösten ;-) Rätt skönt faktiskt. Sover hela nätterna gör han också och det har han gjort sedan han var ca. 1 1/2 månad. Kommer inte exat ihåg när han började sova hela nätterna. Känns som vi har haft sådan tur. Har inte behövt varit uppe en natt för att vyssja eller trösta sedan han föddes. Vi kommer inte veta hur det är att ha barn när vi bestämmer oss för att skaffa ett till.

Nu ska jag gå och köpa något gott till fikat. Får snart besök. Jag som skulle försöka bli lite nyttigare. hmm, går inte så bra det, är sugen på något gott hela tiden känns det som.

Kommentarer
Postat av: Cicci

mmm...skulle också försöka att bli lite nyttigare....men som sagt det går långsamt. Är också sugen på sött och gott hela tiden, även om vi försöker att äta fasta måltider. Men jag tror det beror på att man ammar mycket också. Det går åt mycket fett och sött till det tror jag=)

2008-01-03 @ 22:30:52
Postat av: Anonym

Det tror jag också. Vi behöver mycket energi nu. Har inte gått många dagar de senaste månaderna som jag inte ätit onyttigt.

2008-01-04 @ 11:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0