Sommar

Vilken underbar dag. Solen har stekt och jag har fått röda axlar. Solar inte men vi har varit ute hela dagen och tyvärr är jag inte lika duktig att skydda mig själv som jag skyddar Vilgot mot solen. Borde vara bättre med tanke på hur starkt den lyser.

Idag har vi planterat ett träd till Vilgot, ett plommonträd som han fick av mormor och morfar i doppresent. Nu står det så fint på vår gård. Det lär väl dröja några år innan det bär frukt men vi njuter av det ändå bara för att det är så fint och för att vi planterat ett träd i vår trädgård.

Igår hade jag och Micke barnvakt, hmm, självklart var det Vilgot som hade barnvakt och vi var barnfri. Var ut till Holmö brygga, åt god mat, drack öl, njöt av sommaren och bara pratade. Det var längesedan det var bara jag och M utan någon tid att passa. Verkligen skönt. När vi ville hem var det bara att slå en signal till mamma som hämtade oss. Hemma låg Vilgot och sussade så sött. Han hade somnat när mamma gav honom välling. Han är avslappnad med sin mormor och morfar, det är bra. De kommer få vara barnvakt fler gånger.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skönt med en barnfri kväll, det kan behövas ibland...Hoppas att helgen fortsätter med det fina vädret, Ha det bra!

2008-07-04 @ 23:06:43
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0