Lite om vad som händer här hemma och vad som kommer att hända i september

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen... men det märker ni ju. Har som alla andra njutit av det härliga vädret. Idag är det dock mulet och regnigt. Jag har spenderat några timmar eller en i alla fall ute i garaget och målat. Måste säga att här hemma går allt långsamt framåt men det är åt rätt håll i alla fall. Nu är vi snart färdiga med hälften av planken till altanen. Det blir MYCKET målning. Inte alltid så roligt.


Har nyss suttit och ordnat lite till skolan. Börjar ju läsa den 1 september. Sista terminen på lärarutbildningen. Faktiskt känns det riktigt bra. Vill komma ut och känna mig lite intellektuell igen. Har bestämt mig för att börja träna då också. Hur som helst så har jag haft en del kontakt med Eva på Mittuniversitetet. Hon ville att jag skulle skriva en jämförande motivering mellan kurserna jag läst i Gävle och de kurser som de läst under samma terminer i Härnösand. Har dragit på det länge men nu är det gjort. Skönt. Har även fått en handledare till examensarbetet utsedd. Är jätte nöjd med henne. Vet att hon är bra eftersom jag hade föreläsningar med henne när jag läste läs- och skrivutveckling på MIUN för nått år sedan. Just det ämnet ska jag skriva mitt examensarbete inom också. Med vad jag ska inrikta mig på inom ämnet det vet jag inte. Kom gärna med förslag då blir jag glad.


Med Vilgot är allt bra. Han kämpar på med krypandet. Han vill gärna stå upp nu och går när vi håller honom i händerna. Det är svårt att få honom att sitta ner för han blir alldeles stel i benen. Dessutom har han börjat slänga sig bakåt när han sitter. Vi har alltid hunnit tagit emot honom men i morse for han i golvet. Det är ju oundvikligt. Helst vill han nog att vi ska hålla i honom hela tiden men det går ju inte... Vi har fortfarande tidiga mornar här. Vilgot vaknar oftast vid fem. Hoppas att det ska bli bättre snart. Hur sover era barn på morgonen?


Kommentarer
Postat av: faster ulla

jo janina sover ganska bra

ibland vaknar hon tidigt men då ligger hon själv en stund innan hon går upp

ja och sedan är det full fart hela dagen

jag blir trött men visst är det kul

att det händer saker hela tiden/ kram =)

2008-06-10 @ 23:12:43
URL: http://littlemisscoco.blogspot.com
Postat av: sandra

Emil hade också en period då han vaknade vid 4 och 5 på morgonen...nu sover han iallafall till ca 06.00 på morgonen...

2008-06-11 @ 20:22:08
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Cicci

Tyra och Alvin sover oftast till mellan halv sju och sju på mornana. Men Tyra har börjat att vakna mycket på natten av både drömmar och massa annat. Alvin vaknar en gång på natten, men somnar oftast om snabbt som tur är.

2008-06-11 @ 21:45:34
URL: http://ciccimedfamilj.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hehe vi vaknar och kliver upp mellan 10-11, han är lik oss.. 2 föräldrar som älskar att vara uppe på kvällen och sova länge på morgonen så det kan ju inte bli annat =)

Jag tar hemskt gärna promenader när vi flyttat in och kommit in oss lite! Är så roligt att barnen nästran är jämngamla också =) Jag måste sätta igång då på allvar med graviditetskilona, så det lär bara bli promenader ett tag framöver.

Ska Vilgot på dagis i höst då när du börjar plugga igen? Kramkram

2008-06-12 @ 12:13:08
URL: http://ladymi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0