Förkylningstider

Har haft en liten paus med bloggskrivande ett tag. Trodde det skulle bli en lugn påsk men det har det inte varit. Jag har varit dålig nästan hela veckan och nu är det Vilgots tur. Trodde han hade klarat sig undan ganska bra men natten till idag har varit jobbig för honom. Det har varit mycket snor i näsan och det är ju inte det lättaste att få ut. Inatt vaknade Vilgot strax efter tolv. Tog upp honom i vår säng, efter ett tag somnade han om och sov till fem imorse. Skönt att han fick några timmars sömn i alla fall. Själv sover man ju inte speciellt bra med ett sjukt barn. Nu har M åkt iväg för att plugga. Vilgot sover igen och jag försöker få i mig lite frukost.


De projekt jag skulle börja med i påsk (växasängen och vitrinskåpet) har det väl gått sådär med. Sängen har jag börjat måla men känner att jag tyvärr inte haft den tid jag trodde att jag skulle ha. Så är det för det mesta.

V-slip som jag målar växasängen med är en härlig färg att måla med. Det är ju egentligen en grundfärg men jag ska bara använda mig av den. Tycker det blir fint med den där matta vita ytan. Får se om jag blir klar med målandet under dagen. I så fall lägger jag upp en bild. Hmm, hade ju tänkt börja måla det blivande kontoret med men får se om det hinns med. Kontoret är nu knallrosa på två väggar och de andra två väggarna är knallila.  Förra veckan köpte vi en burk antikvitt som vi tänkte måla väggarna med. Vi gillar ju vitt så alla knalliga färger försvinner långsamt från huset. Sen ska heltäckningsmattan bytas mot något annat golv. Det blir något billigt, allt känns ju bättre än en heltäckningsmatta från 70 talet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0