Jag drömmer

Den här veckan har varit intensiv. Har haft mycket på schemat så nu när vi har en slappdag här hemma känner jag hur tröttheten kommer. Till veckan ska vi ta det lungt och samla krafterna. Har haft besök av två kompisar från Umeå i helgen. Mycket trevligt. Det blir ju inte så ofta vi ses så det är verkligen trevligt att kunna få en hel helg tillsammans. Igår var vi på dop och det var anledningen till att våra kompisar var här. Lille Alvin döptes i Tynderö Kyrka. Ett fint dop! Alvin var så snäll hela tiden. Han mamma sjöng en låt för honom under dopet. Fattar inte hur hon klarade av det utan att börja gråta. För mig började tårarna rinna men så har jag ju lätt att fälla en tår när jag tycker något är vackert.

Idag är vi som sagt hemma och tar det lungt. Har äntligen beställt lite böcker från bokrean men tycker inte att jag har hittat så mycket i år. Lite trisst. Blev i alla fall några kokböcker och en bok om kalligrafi. Ska försöka återuppliva min konstnärliga sida. Jag vill ju bli lika duktig som Ylva Skarp, ja drömma kan man ju alltid.

             

http://www.skarpkalligrafi.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0