Så var det...

.. fredag igen. Imorse innan M åkte i väg sa han lite skämtsamt. "Så då tvättar du, diskar, dammsuger och skurar golven idag! Ja sa jag och nu är det gjort. Brukar säga lite skämtsamt att en lydig man är en lycklig man. Idag är det tvärtom. Hur som helst känns det alltid så trevligt efter man har städat. Varje gång tänker jag. Varför städar jag inte oftare? Det blir ju så fint. Hmm, men lat är jag och ärligt så bryr jag mig inte om det är LITE stökigt.  Nu är det lite stökigt här hemma men rent. Hade hjälp av Vilgot med att skura golven. Eller, han satt och kollade på och såg väldigt nöjd ut. Moppen verkade intressant. Nu väntar vi på att golven ska torka så vi kan ålöva lite. Han har börja dra upp ett ben under sig, framåt vill han men han har inte knäckt koden än.

Idag kommer Maja och gör oss sällskap. Vi längtar. Då ska vi fika och jag ska klippa hennes hår. Att hon törs lämna över det ansvaret åt mig. Nu ska jag skriva handlingslista medans Vilgot fortfarande är nöjd. Mailar listan till M sen så får han handla när han åker hem.

Förresten så provade vi gröt igår igen och det verkar då vara godare än potatis. Vilgot åt mycket och kladdade dessto mer. Tror det var gröt överallt efteråt, till och med i örat.


Kommentarer
Postat av: Michaela

Hej! Nu har jag tittat ikring på din blogg sen jag fick inloggningen och vad Vilgot har blivit stor! Ha en trevlig helj =)

2008-03-14 @ 13:27:12
URL: http://ladymi.blogg.se
Postat av: Sandra

Hihi..gröt är gott, Emil älskar gröt!

2008-03-15 @ 11:12:16
URL: http://sandraskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0